Po co Ci transkrypcja?

Skoro tu jesteś, to pewnie zastanawiasz się nad zamówieniem transkrypcji. Być może masz swój podcast albo webinar i nie jesteś pewien, czy na pewno potrzebujesz mieć też wersję tekstową. Chcę Cię przekonać, że warto taką wersją dysponować. Bo warto! Dlaczego?


Zwiększenie zasięgu


Dzięki udostępnianiu wersji tekstowej swojego programu możesz w bardzo łatwy sposób zwiększyć liczbę osób, które docierają do produkowanych przez Ciebie treści. Wykorzystując to, co już i tak raz zostało nagrane, przyciągniesz nowych użytkowników tych nastawionych na czytanie oraz tych, którzy szukają konkretnego wątku lub frazy. Łatwiej uda im się dotrzeć do Twoich treści, jeżeli jakaś fraza, którą wpiszą, wyskoczy im w wynikach wyszukiwania. Niestety, wyszukiwarki na razie nie analizują dostępnych w Internecie plików dźwiękowych, więc Twój podcast może się nie wyświetlić. Za to wersja tekstowa – jak najbardziej.


Możesz także zwiększyć liczbę użytkowników o tych niecierpliwych, którzy i tak nie wysłuchaliby całego nagrania, ale chętnie szybko przeskoczą po tekście i odnajdą wątek, którego poszukują. Znajdą odpowiedni fragment w tekście nawet, jeśli nie mają czasu na przesłuchanie całości.


Lepsze reklamy


W tekście zdecydowanie łatwiej umieścić banery, które nie będą irytować odbiorców. Oczywiście, fragment sponsorowany na początku odcinka nikogo nie odepchnie od podcastu, ale nie zmienia to faktu, że obok tekstu lepiej wygląda delikatna, nie psująca odbioru reklama.


Centrum


Regularne prowadzenie bloga sprawia, że Twoja witryna – Twoje centrum w sieci – nabiera objętości i treści. A przecież nie musisz tworzyć takiego bloga od zera, skoro już masz nagrany podcast. Posiadanie takiego centrum sprawia też, że odbiorcy szybciej są w stanie zorientować się, czym się zajmujesz i od razu skorzystać z formy tekstowej lub z nagrania, wedle własnych preferencji.


W skrócie – jeżeli ktoś trafi na Twoją stronę, od razu zobaczy, że opłaca mu się zostać. Łatwiej ocenić ilość dostępnej wiedzy po widocznej objętości bloga niż po liczbie odcinków podcastu.


Zwiększenie liczby odwiedzin przez linki i odniesienia


W artykułach wrzuconych na blog w witrynie internetowej można po prostu umieścić linki do tego, do czego odnosiło się w nagraniu. Po pierwsze – ułatwia to zainteresowanym odnalezienie wspomnianych witryn czy produktów. Po drugie – pozwala uzyskać więcej wyświetleń od jednego odbiorcy. Ktoś, kto przesłuchał podcast np. na Spotify, wejdzie jeszcze na Twój blog, żeby zajrzeć do linków, które przygotowałeś.

Optymalizacja


Łatwiej poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach dzięki treści pisanej niż za pomocą samych nagrań. W tytule czy tagach nie ma sensu wpisywać każdego wypowiedzianego słowa, a dzięki artykułowi na blogu wyszukiwarka będzie mogła znaleźć frazę z całej treści podcastu.


Osoby niesłyszące


Jeżeli tworzysz ciekawą i przydatną treść, i chcesz, by trafiła ona do jak największej liczby osób – pamiętaj, są też osoby niesłyszące. Wzbogacając swój podcast o transkrypcję, umożliwiasz im dostęp do Twojej treści.


Widzisz już, że nie ma nad czym się zastanawiać. Transkrypcję po prostu warto mieć. Jeżeli już teraz myślisz o jej zamówieniu, możesz wysłać plik na mail kontakt@dawiskiba.pl, aby otrzymać darmową, niezobowiązującą wycenę.